Rada programowa EDJ
prof. zw. dr hab. Hanna Komorowska
Wykłada lingwistykę stosowaną i dydaktykę języków obcych. Była prorektorem Uniwersytetu Warszawskiego, prezesem Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego, polskim delegatem w Grupie Projektowej ds. Języków Nowożytnych przy Radzie Europy i członkiem powołanej przez UE Grupy Wysokiego Szczebla ds. Wielojęzyczności. Obecnie pełni funkcję konsultanta Europejskiego Centrum Języków Nowożytnych w Grazu. Jest rzeczoznawcą do spraw programów i podręczników do nauki języków obcych MEN, współautorką “European Portfolio for Student Teachers of Languages” i autorką licznych publikacji z dziedziny metodyki nauczania języków obcych oraz kształcenia nauczycieli.
dr Paweł Pyrka
Koordynator specjalności filologia angielska oraz prodziekan ds. studenckich na Wydziale Nauk Humanistycznych i Społecznych Uniwersytetu SWPS w Warszawie, gdzie prowadzi zajęcia z gramatyki, literatury amerykańskiej oraz teorii literatury i kultury. Jego praca doktorska poświęcona była złotej erze literatury pulp w USA. Autor publikacji o twórczości E. A. Poe, H. P. Lovecrafta i S. Grabińskiego. Jego zainteresowania badawcze dotyczą literatury i kultury popularnej, fikcji interaktywnej, studiów nad pamięcią oraz współzależności między technologią a kulturą.
dr Danuta Romaniuk
Dyrektor Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej Uniwersytetu Warszawskiego, anglistka. Współautorka koncepcji i programu dwuprzedmiotowego kształcenia nauczycieli języków obcych na profilu praktycznym – modelu równoległego kształcenia nauczycieli w oparciu o mocną podbudowę akademicką i profesjonalne przygotowanie praktyczne. Koordynator mobilności organizujący działania w ramach programu Eramus+, członek projektu Intluni, zaangażowana w umiędzynarodowienie szkolnictwa wyższego. Stypendystka Fundacji Kościuszkowskiej, The Salzburg Seminar, The Balch Institute w Filadelfii, Freie Universität w Berlinie, Glasgow University i Uniwersytetu Turyńskiego. Zainteresowania zawodowe obejmują tendencje w edukacji w wymiarze globalnym oraz zastosowanie kultury i literatury w nauczaniu języków obcych w perspektywie transatlantyckiej i globalnej, a szczególnie podejścia wspierające budowanie kodu kulturowego i tożsamości kulturowej oraz rozwijające dialog interkulturowy.
dr Marcin Smolik
Absolwent anglistyki (UMCS). Doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa angielskiego i językoznawstwa stosowanego. Specjalista w zakresie pomiaru znajomości języka obcego oraz metod ilościowych i jakościowych. Do roku 2012 pracował jako adiunkt w Zakładzie Akwizycji i Dydaktyki Języka Angielskiego (obecnie Katedra Językoznawstwa Angielskiego i Ogólnego) UMCS w Lublinie. W latach 2012-2013 kierownik Wydziału Egzaminów z Zakresu Kształcenia Ogólnego CKE, a od 2014 r. – dyrektor CKE. W latach 2012-2016 członek Kolegium Redakcyjnego czasopisma „Language Assessment Quarterly”, od 2021 r. – redaktor naczelny czasopisma „Języki Obce w Szkole”. W latach 2016-2017 koordynator zespołu ekspertów do prac nad tworzeniem Podstawy programowej kształcenia ogólnego w zakresie języków obcych nowożytnych dla wszystkich etapów kształcenia. W latach 2016-2020 zastępca przewodniczącego Rady Interesariuszy Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Rzeczoznawca MEiN w zakresie podręczników do języka angielskiego.