FraBio: polsko-francuska edukacja przyrodnicza

Projekt „FraBio: polsko-francuska edukacja przyrodnicza” powstał z połączenia trzech pasji: do języka francuskiego, do przyrody i do kreatywnego nauczania. Początkowo chodziło po prostu o urozmaicenie zajęć z języka francuskiego i sprawienie, żeby uczniowie posługiwali się nim w sytuacjach innych niż szkolna sala. W tym celu opracowano praktyczne zajęcia przyrodnicze, w ramach których komunikacja była środkiem do celu, jakim była realizacja wspólnego projektu. Okazało się to strzałem w dziesiątkę i tak przedsięwzięcie się rozrosło. Projekt „FraBio” trwa już ponad dziesięć lat i obejmuje szereg działań, aktywizujących różne grupy wiekowe.

Głównym planowanym efektem językowym realizowanych przedsięwzięć jest kształcenie kompetencji potrzebnych do nauki w klasach dwujęzycznych, obejmujących zwłaszcza biegłość komunikacyjną w języku francuskim oraz kompetencje niezbędne do nauki przedmiotów niejęzykowych w języku francuskim.

Na przestrzeni lat, w czasie których realizowany jest projekt, zaobserwowano istotny wzrost kompetencji językowych uczniów, wyrażający się m.in. wysokim odsetkiem (98,9%) zdawanych egzaminów DELF Junior A1, A2 i B1 oraz udziałem uczniów w konkursach przedmiotowych z języka francuskiego (w bieżącym roku SP nr 364 miała jednego z czterech laureatów i jednego z ośmiu finalistów w województwie mazowieckim). Około 90% absolwentów placówki wybiera kontynuację nauki języka francuskiego w liceum, w tym około 40% w klasach dwujęzycznych.

Opis projektu

Nazwa projektu

FraBio: polsko-francuska edukacja przyrodnicza

Instytucja

Szkoła podstawowa nr 364 im. Konstancji Markiewicz w Warszawie

Język

francuski, polski

Koordynator

Magdalena Lidia Mrozowska