English Learning Friends (ELF)

Szkoła Podstawowa nr 4 im. Władysława Broniewskiego w Zambrowie

W ramach projektu „English Learning Friends” uczniowie z siedmiu krajów doskonalili język angielski wspólnie pisząc opowiadanie o przygodach elfa – głównego bohatera projektu, tworząc jego dziennik podróży i opisując wyimaginowaną wyspę Mikołaja. Opracowywali też prezentacje o swoich szkołach, miastach i krajach oraz pytania do quizu. Pozwoliło im to na poszerzenie wiadomości o kulturze krajów pozostałych partnerów projektu. Uczniowie przygotowali również mini słowniczki (”Survival Kits”) zawierające podstawowe słowa i wyrażenia ojczystego języka. Dzięki nim poza podniesieniem poziomu języka angielskiego mogli wzbogacić wiedzę kulturze i języku krajów partnerskich. Przez cały czas trwania projektu powstawało również czasopismo „Elf World”.

Dużą zaletą projektu była ścisła współpraca pomiędzy partnerami z różnych krajów. Wiele zadań przygotowywano w zespołach składających się z dwóch lub trzech szkół – jedna grupa przygotowywał materiały graficzne (np. mapę wyspy, na której mieszkał elf – główny bohater projektu), a druga tworzyła ich opisy po angielsku. Opisując przygody elfa, uczniowie z jednej szkoły przygotowywali dwa zakończenia, a partnerzy wybierali jedno i kontynuowali opowieść. Zadania projektowe były tak różnorodne, że można było w nie zaangażować dzieci w każdym wieku  – i siedmio-, i trzynastolatki. W działaniach projektowych wykorzystywano wiele bardzo nowoczesnych narzędzi technologicznych, m.in. BoomWriter, Padlet, Spaaze, Voki, AnswerGarden, Titanpad, Quiver, WikiaMaps, ScribbleMaps, Polldaddy, SwitchZoo, Colorillo, VoiceThread, Mixbook, StoryJumper, ZooBurst, Calameo, Little Bird Tales, Animoto i inne. Wzbogaciło to warsztat zarówno uczniów, jak i nauczycieli.

Użycie atrakcyjnych technologii sprawiło, ze uczniowie chętnie uczestniczyli w zadaniach.  Udoskonalili swoje umiejętności językowe m.in. pisząc opowiadania o elfie, tworząc jego dziennik podróży, pisząc artykuły do czasopisma ”Elf World”, czytając teksty partnerów, układając hymn i życzenia urodzinowe dla Mikołaja. Zadania językowe rozwinęły sprawność pisania i czytania uczniów, poszerzyły znajomość słownictwa i struktur gramatycznych, ćwiczyły umiejętność redagowania tekstu i poprawiania własnych błędów, rozwinęły wyobraźnię. Wspólnie redagowane czasopismo oraz opowiadania pisane z rówieśnikami zachęciły dzieci do czytania. Wideokonferencje były okazją do utrwalenia poznanych słów, zwrotów, konstrukcji gramatycznych i sprawdzenia swoich umiejętności językowych w interakcji z rówieśnikami z innych krajów. Dzięki nim uczniowie nabrali pewności siebie i wzmocnili poczucie swojej wartości. Dzięki projektowi dzieci zrozumiały, jak ważna jest we współczesnym świecie znajomość języków obcych, dlatego też zwiększyła się ich motywacja do nauki, a tym samym poprawiły się ich oceny szkolne.

Uwaga, zmiana adresu!

Uwaga, zmiana adresu!

Zmienił się adres siedziby Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji.

Nowy adres w dokumentach rejestrowych KRS to:

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Aleje Jerozolimskie 142A
02-305 Warszawa

Prosimy o kierowanie korespondencji na w.w. adres.

You have Successfully Subscribed!