Klucze do współczesnego świata – języki, rozwój osobisty, TIK

Głównym założeniem projektu „Klucze do współczesnego świata – języki, rozwój osobisty, TIK” było podniesienie innowacyjności i jakości nauczania w oparciu o nowoczesne metody nauczania i ewaluacji, wyposażenie uczniów w umiejętności potrzebne na współczesnym rynku pracy, otwarcie społeczności szkolnej na inne kultury i podniesienie atrakcyjności szkoły poprzez różnorodne innowacyjne działania. W tym celu podjęto działania służące rozwojowi umiejętności i kwalifikacji nauczycieli obejmujące: zapoznanie się z nowoczesnymi metodami nauczania (CLIL, PBL) i dostępnymi zasobami edukacyjnymi w sieci oraz korzystanie z TIK.

W pierwszym etapie 24-miesięcznego projektu nauczyciele uczestniczyli w różnorodnych kursach metodycznych i językowych. Zapoznali się z nowoczesnymi i innowacyjnymi sposobami nauczania. Tematyka kursów dotyczyła m.in. metody CLIL, pracy metodą projektu oraz znajomości TIK. Dzięki zebranym doświadczeniom i zaangażowaniu uczestników w drugim roku projektu powstały dwa zespoły: innowacji i pracy metodą projektu. W ramach prac pierwszego zespołu powstało ponad 100 scenariuszy lekcji CLIL. W tym samym czasie druga grupa pedagogów rozpoczęła przygotowania do wprowadzenia Dni Pracy Metodą Projektu do kalendarza szkolnego.

Wszystkie podejmowane działania służyły budowaniu szkoły o europejskim wymiarze, której nauczyciele i uczniowie zostaną wyposażeni w umiejętności potrzebne we współczesnym świecie.

Opis projektu

Nazwa projektu

Klucze do współczesnego świata – języki, rozwój osobisty, TIK

Instytucja

Szkoła Podstawowa nr 211 z Oddziałami Integracyjnymi im. J. Korczaka w Warszawie

Język

angielski

Koordynator

Anna Zawadzka